לעמוד הבית

פעילות גופנית - למה לטרוח ?

.

כל מה שרצית לדעת על פעילות גופנית :

.
מהו שומן הגוף ?

זהו מאגר רזרבות המזון של הגוף \"לימים קשים\" שעם קצת מזל לא מגיעים אף פעם – לכן, מבלי לתת על כך את הדעת ברצינות, אנחנו כל הזמן צוברים \"רזרבות מזון\" ; כיצד נשתמש ברזרבות אלה ? על כך בהמשך...

.
מהי פעילות אירובית ?

הפירוש המילולי – פעילות הצורכת חמצן (אוויר) – פעילות כזו מעלה את קצב הלב (דופק), בונה שרירים ושורפת קלוריות בזמן ביצועה והן כמה שעות לאחריה.

 איזה פעילויות הן אירוביות ? – מניקוי הבית, דרך הליכה, ריצה, תרגילי כושר, שחייה, עליה במדרגות, סקס וכו\'...

פעילות לא אירובית (אנאירובית) היא כזו שלא שורפת חמצן, כגון פיתוח שרירים.

.
איך יורדים במשקל מפעילות אירובית ?

א. אם מבצעים פעילות אירובית מבלי להגדיל את כמויות המזון שאנו צורכים, את הקלוריות החסרות הגוף ייקח משרפת שומנים עצמית, שכזכור הם \"מחסן הרזרבות\" של הגוף – התוצאה – ירידה במשקל.

 ב. פעילות גופנית נכונה ומתמשכת, בונה בגוף שרירים חדשים, שבזמן הפעלתם שורפים קלוריות – לכן, ע\"י הוספת שרירים חדשים אנחנו מגדילים את כמות הקלוריות הנשרפות, ושוב התוצאה – ירידה במשקל.

.
מה הקשר בין פעילות גופנית לתיאבון ?

בזמן פעילות גופנית מאומצת, מופרשים בגוף חומרים הקרויים אנדורפינים (דומים לאופיום...) הגורמים למצב רוח מרומם ומדכאים את התיאבון ; לכן, הפעילות הגופנית גורמת לכל היותר לצמא ולא לרעב – יוצאת מן הכלל היא רק השחייה, אחריה אנחנו מרגישים רעב,בגלל השהייה הממושכת בסביבה קרה.

.
איזו התעמלות בונה עצם ומונעת בריחת סידן ?

כל פעילות גופנית טובה למשק העצמות, היות והיא מפעילה על העצמות משקל וכוח ותורמת לבניית עצמות חזקות ודחוסות יותר ומונעת בריחת סידן – במיוחד מומלץ לצורך כך לעלות במדרגות כל יום 3 קומות.

.
באיזה התעמלות לבחור ?

כל אחד צריך להכיר במגבלותיו הגופניות  ובמגבלות הזמן וסדר היום, ולפי אלו להחליט על הפעילות הגופנית המתאימה לו ביותר - סוגי פעילות מומלצים – הליכה רגלית, חוגי התעמלות אירובית, התעמלות "רגועה" מסוג יוגה, פלדנקרייז או פילאטיס, שחייה, רכיבה על אופניים, עלייה במדרגות, ריצה וכו'.

.

איך להתחיל ?

 - לבחור בסוג הפעילות הכי מתאימה

- ללכת  "מן הקל אל הכבד ", לאט, לאט ובהדרגה

- לא להפסיק פעילות גופנית באמצע, אלא מסיבות בריאותיות

- לשלב את התחלת הפעילות הגופנית בתזונה נכונה – הן מבחינת הכמות והן מבחינת הרכב המזון.

.

ולבסוף - מה שמתאים לאחד לא מתאים לשני ולהפך....